Od začátku si rozuměli v tom, že se systémem výuky u nás je potřeba něco udělat, a tak se rozhodli svoje síly spojit.
A protože všechny začátky jsou sice zajímavé, ale často nelehké, Martina položila Martinovi 10 otázek, abyste se i vy dozvěděli, jak to s celým projektem vlastně začalo. A kromě toho – odhalí vám i něco ze svého soukromí!
Zajímá vás i co Martin (zakladatel online jazyků) plánuje do budoucna a kdo je jeho vzorem? Pak čtěte až do konce!
Po ukončení mého předchozího projektu jsem se rozmýšlel, co bude má další výzva a měl jsem představu, že to bude něco, o co jsem se sám zajímal. Mé myšlenky tak směřovaly k tomu, že se budu profesně věnovat buď jazykovému vzdělávání, nebo cestování. A jelikož se shodou okolností ke mně dostala příležitost týkající se jazyků, bylo rozhodnuto a stál jsem u zrodu projektu onlinejazyky.cz.💡👏
V podstatě nespokojenost s mou úrovní angličtiny. Studoval jsem na univerzitě několikrát v cizině, když jsem si dělal doktorát, dokonce jsem v angličtině i učil, ale jakmile jsem jazyk přestal používat, všechno se z hlavy vytrácelo. Chtěl jsem s tím něco udělat, jazyky zkoumat a hledat cesty, jak se je naučit. A tak jsem se do projektu pustil, sestavil tým metodiků a lektorů a začal intenzivně googlit spojení jako “how to learn languages” apod., abych se o tématu dozvěděl maximum.🕵
Co se týká projektu onlinejazyky.cz, je tím největším úspěchem spousta dílčích výher, které celému našemu týmu dělají velkou radost. Mě potěšilo třeba to, že se nám podařilo udělat novou funkci, která umí nahrávat hlas studenta. Nebo mi dělají radost grafické úpravy naší studovny od našeho šikovného grafika. Velkým úspěchem bylo i zapojení více než 400 základních a středních škol do našeho projektu, což obnášelo 30 tis. nových studentů. Myslím, že úspěchem je i to, že nás oslovuje stále více jazykových škol ke spolupráci a doufám, že obrovským úspěchem skončí i zatím naše nejlepší a nejkomplexnější nabídka pro studenty, kterou chystáme na září tohoto roku. Je to opravdu velká událost a moc se na ni těším. 🎁 🎈 🎊 🎉
Z počátku jich bylo šíleně hodně. 😩 Tak hodně, že mnoho z nich vypadalo jako již nezvratný důvod k ukončení projektu. Naštěstí se vždy ukázala nějaká cestička, jak potíže vyřešit. Někdy pomohl tým, jeho zapálení a nadšení. Měli jsme období, kdy jsme se chodili domů jen na otočku vyspat a pak zase hned do práce. Jindy pomohla má finanční rezerva, kterou jsem projekt, z pohledu cash flow, mohl při nutných investicích podpořit. A možná to bude znít zvláštně, ale dostali jsme se i do situace, kdy významně pomohli i ochotní a lidsky uvažující úředníci Královéhradeckého kraje. Těm patří velké poděkovaní za pomoc 👏 při překonávání jednoho našeho těžkého období v minulosti.
Bohužel zatím velmi málo a mrzí mě, že tomu tak je. 🛩 ⛵ 🛳 🏖 ⛺
Pokud bych byl Američan, asi bych řekl, že si užíváme každé společné chvilky, kterou na sebe máme a že to je báječné. (Smích) Jelikož jsem však Čech, musím přiznat, že množství vyjádřené “chvilkami” je pro mě velmi málo a za báječné to rozhodně nepovažuji. Pracoval jsem intenzivně na projektu, abych ho rozjel, nyní začínám pracovat na tom, abych měl pro sebe a svou rodinu stále více času a neuteklo mi dětství našich holčiček mezi prsty. 👨👩👧👧
Zažil jsem přeučeného ruštináře na střední škole, učil jsem se angličtinu v jazykovce, měl jsem možnost několikrát studovat v cizině, každé léto jsem se staral o anglicky mluvící studenty na naší univerzitě apod. Ale stejně mám stále pocit, že bych chtěl umět lépe. Kdybych věděl o jazykovém vzdělávání to, co vím teď a kdybych si mohl mou cestu angličtině vybrat znovu, tak bych se určitě neučil tak, jak nás učili tenkrát ve škole. Biflování, tresty 👹 v podobě špatných známek, nulová až záporná motivace ze strany učitele dokáží akorát tak způsobit negativní vztah k jazyku a člověk jen mrhá stovky hodin času. Studium jazyků nejde nařídit, nesmí to být nutnost, kterou člověk dělá s nechutí. Jazyky jsou prostředek k poznání, k cestování, k zábavě, k novým lidem, zážitkům, novým možnostem. Zkrátka řečeno – neučil bych se, ale hledal bych všechny příležitosti, jak bych angličtinou mohl žít, jak bych se jí mohl obklopit a dělal bych hlavně to, co mě baví. To ostatně je i cíl našich kurzů, ač to někteří konzervativní učitelé kritizují, tedy “učení” musí být hlavně zábava (a ne stres a neoblíbená povinnost), a proto naše online kurzy děláme tak zábavné, jak to jen jde.
Netýká se to jenom Čechů, týká se to všech dospělých studentů po celém světě a je to živá konverzace. Toho se každý student cizího jazyka bojí jak čert kříže. Raději mnoho měsíců procvičují gramatiku a učí se slovíčka a říkají si, že až zvládnou tu a tu kapitolu, až se dostanou sem a sem, tak pak to mluvení nějak přijde. Jenže na mluvení se nebudou nikdy citít připraveni, ať ostatní jazykové dovednosti ovládají sebelépe. A jaká je tedy ta jediná cesta, jak se naučit mluvit? Odpověď určitě není překvapivá – je potřeba mluvit! Sebrat všechnu odvahu, odhodit stud a pocit trapnosti z mluvení a jít do akce. Je to vystoupení z naší komfortní zóny. Nikomu se do toho samozřejmě dobrovolně moc nechce, ale stojí za to se do toho pustit. A pokud je to potřeba, v tomhle případě bych omluvil třeba i panáka do začátku na rozvázání jazyka 🙂
Nemám vyloženě konkrétního člověka, který by byl mým životním vzorem, ale z pohledu podnikatelského úspěchu, odvahy nebát se jít vlastní cestou a schopnosti strhnout davy bych jmenoval Elona Muska. Zakladatele platební brány PayPal, automobilky🏎 Tesla, společnosti SpaceX, 🚀 která létá do vesmíru a chce osídlit Mars nebo firmy Boring company, která buduje podzemní tunely pro přepravu osob v kapslích formou potrubní pošty. Některé jeho projekty a nápady znějí tak bláznivě, že jsou až neuvěřitelné. On je však dokáže uvádět do praxe oproti všem pochybnostem, což je úžasně inspirující.
Plány za 5 let jsou v našem internetovém světě vzdálené světelné roky. Jinými slovy, před pěti lety jsme ještě na trhu ani nebyli a nikdo z nás si nedokázal představit, že bychom vůbec mohli existovat a být tak daleko, kde jsme teď. Já bych náš projekt v budoucnu rád posunul ještě více k mobilním zařízením, měl ještě více kurzů zaměřených vždy na jednu konkrétní jazykovou dovednost a působil ve 20 státech světa.
Budu vděčen, pokud nám budete držet palce, ať se to podaří 🙂
Já děkuji a těším se na další spolupráci!
PS: Odhalte i Vy 7 tajemství rychlého učení angličtiny. Získejte VIDEA a další materiály ZDARMA!
KLIKNĚTE NA TENTO ODKAZ A MĚJTE VÝHODU, KTEROU OSTATNÍ NEMAJÍ!
🇬🇧 🇺🇸 🏖
Kdo je Ing. Martin Dvořák, PhD?
– jednatel společnosti ONLINE learning s.r.o.
– dává šanci vzniknout smyslyplným internetovým projektům a rozjíždí je
– hledač účinných jazykových metod
– jazykový inovátor
Podílí se na tvorbě jazykového vzdělávacího portálu www.SoGoodLanguages.com a online výukové platformy www.OnlineJazyky.cz. Z celého světa sbírá znalosti jak studovat cizí jazyk, prolíná je s vlastními zkušenostmi z českého prostředí a předává je studentům. Staví na vědeckých poznatcích a ověřených metodikách, avšak uznává i experimenty a moderní formy výuky jazyků.
Kdo je Mgr. Martina Vokurková Chocová?
-zakladatelka Open English, kde se učí tak, aby vás to bavilo a měli jste výsledky
-autorka online kurzu angličtiny pro děti CoolBeans® a projektu českého interaktivního CD myšky Millie
-nadšenec do nových projektů, které ladí s její vizí učení jinak než klasicky ve škole
– již 20 let se aktivně věnuje angličtině, ve které přednáší po celém světě.
Řídí se hesly: